هیئت عقیله عشق (س)

هیئت دانش آموختگان مدرسه ی فرزانگان1 تهران

هیئت عقیله عشق (س)

هیئت دانش آموختگان مدرسه ی فرزانگان1 تهران

طبقه بندی موضوعی

کم نیستند عنصرهایی که ما را به مدرسه، به اسم و فضایش و جمع ­های دوست­ داشتنی­ مان وابسته می­کنند. و کم نیستند فکرها و توانایی­ هایی که وقتی از مدرسه  می­رویم مجبوریم بگذاریم­ شان یک گوشه و فقط حسرت بخوریم که چرا دیگر مثل دوران مدرسه، وقتی و جایی برای پرداختن بهشان پیدا نمی­شود. معمولاً ب­ه دست ­آوردن چیزهای ارزش­مند خیلی راحت­ تر است تا نگه­داشتن­شان. پس برای  نگه­داشتن این همه، کاری بایست کرد.

این یک دلیل بزرگ برای ساختن و نگه داشتن جمعی ست که از خودمان تشکیل شده و بر محوری می­گردد که پایانی ندارد... هیأت عقیله­ء عشق (س) به همت جمعی از فارغ ­التحصیلان مدرسه ­ی فرزانگان 1، با نام حضرت زینب (س) تاسیس شده تا جایی برای هم­ فکری­ ها و هم ­دلی­ های دانش­ آموختگان و دانش ­آموزان فرزانگان باشد و مشتاق حضور کسانی ست که "با هم بزرگ شدن" از خواسته­ های همیشگی­ شان است.

هیات در اولین چهارشنبه ­ی هر ماه شمسی (به جز فروردین که هفته­ ی سوم) در نمازخانه­ ی دبیرستان برگزار می­شود. هدف، هر چه نزدیک­تر شدن به معرفت رب و اهل بیت (ع) است و الگو قرار دادن آن­ها.  برنامه ­ها که البته همیشه چشم ­به­ راه ایده ­های جدیدند- شامل تدبر در قرآن، متن و شعرخوانی، سخنرانی، سوگواری و جشن، حلقه­ های بحث (که می­تواند بهترین فضا باشد برای بحث ­های درست و نتیجه­ بخش بین کسانی که حرف هم را می­فهمند) و ... است.

در پایان، هیات برای ادامه و ارتقای حیات خود، هیچ وقت از آدم­ های جدید بی ­نیاز نیست؛ برای پیوستن به خادمین هیات در هر زمینه ­ای، با ایمیل، سامانه ی پیامکی یا وبلاگ هیات در ارتباط باشید.